Podczas dokonywania zakupu, uwagę musimy zwrócić na wiele czynników. W pierwszej kolejności powinniśmy rozglądać się za materiałami przeznaczonymi, stworzonymi przez wytwórców naszych pojazdów.

Jaki olej do skrzyni biegów – olej przekładniowy do skrzyni manualnej

Jaki olej do skrzyni biegówDużo mówi się o tym, iż skrzynie manualne niewątpliwie przewyższają typy automatyczne pod względem odporności oraz energii. Jest to prawdą, jednakże nie znaczy to wcale, iż wymiana jej oleju okaże się niepotrzebna. Wręcz odwrotnie. Pamiętać należy przy tym, iż częstotliwość wymiany oleju uwarunkowana jest od intensywności korzystania z pojazdu. Zazwyczaj winno odbywać się to mniej więcej raz na 100 tysięcy kilometrów, jednakże w pewnych wypadkach wymianę należy wykonać chociażby po 50 tysiącach kilometrów. Najistotniejsze jest to, żeby cały czas kontrolować pracę skrzyni oraz odpowiadać wystarczająco wcześnie.

Oleje do tego rodzaju skrzyni biegów niejednokrotnie nazywane są symbolami oraz cyframi, znaczącymi stopień lepkości. Niejednokrotnie będą to produkty GL-4 i GL-5 (najlepszy), chociaż w pewnych sytuacjach korzysta się również z olejów ATF. Informacja na temat rodzaju oleju, jakim winna być zalewana nasza skrzynia biegów, podawane są w książce serwisowej.

Oleje do manualnych skrzyni biegów różnią się między sobą także składem

Na rynku odnaleźć można bowiem choćby oleje mineralne – opcja ekologiczna, w jakiej istotną funkcję spełniają elementy naturalne. Zapewniają one odpowiednie właściwości smarne, i również wytrzymałość na powstanie korozji oraz utlenianie. Żywotność tych olejów oraz dopasowanie się do zmiennych warunków pogodowych wielokrotnie jednakże pozostawia wiele do życzenia.

Oleje syntetyczne – zwykle są to artykuły dodatkowo „wzmacniane”, więc należą do grupy GL-5. Podczas ich przygotowywania stosowane są również nowoczesne techniki, co przekłada się na zdecydowane poprawienie ochrony. Co jednakże najistotniejsze, oleje syntetyczne są w pełni wytrzymałe na zmiany temperatur.

Olej do automatycznej skrzyni biegów

Jak już zostało nadmienione, wszystkie „automaty” wyróżniają się mniejszą wytrzymałością mechaniczną aniżeli dobrej klasy skrzynie manualne. Powoduje to, iż wybór odpowiedniego oleju jest tym bardziej istotny oraz niezbędny. Co więcej, jego wymiana winna nastąpić mniej więcej po przejechaniu 60-80 tysięcy kilometrów, natomiast kolejne już co 40 tysięcy kilometrów. Podczas wyboru oleju, musimy wziąć pod uwagę nie tylko model pojazdu, lecz także typ umieszczonej w nim skrzyni biegów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here