Wiele osób marzy o tym, aby założyć własną firmę i być szefem dla siebie samego. Problem polega na tym, że nie każdy niestety ma pomysł na to, co tak naprawdę chciałby robić. Idealnym rozwiązaniem jest, kiedy dana osoba czymś się pasjonuje i postanawia uczynić z tego swoje źródło dochodu, jednak przysłowiowe schody pojawiają się w momencie, kiedy ktoś chce posiadać firmę tylko dlatego, żeby ją po prostu mieć, a nie ma pomysłu na to czym ta firma miałaby się zajmować. Nie mniej jednak załóżmy, że mamy pomysł na biznes, jednak nie wiemy jak otworzyć firmę, aby wszystko współgrało z przepisami prawa. Jak się zatem do tego zabrać?

Jak otworzyć firmę?

Jak otworzyć firmę?Otóż w pierwszej kolejności musimy podjąć decyzję o tym, czy chcemy prowadzić tą firmę, jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, czy może jednak wolimy aby była to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W przypadku tej pierwszej formy prawnej, musimy udać się do Urzędu Miejskiego aby dokonać odpowiedniego wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Oczywiście kolejno musimy złożyć wniosek o nadanie numeru identyfikacji podatkowej oraz numer REGON. W przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, wszelkich formalności, będziemy dokonywać w Krajowym Rejestrze Sądowym. Tam też zostanie zarejestrowana nasza firma, która otrzyma numer KRS.

Pamiętajmy, że tak jak w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, tak i również w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, wymagane jest posiadanie numeru identyfikacji podatkowej oraz numeru REGON. Kiedy już z sukcesem uda nam się zarejestrować naszą firmę, musimy pamiętać o wyrobieniu pieczątki firmowej oraz wizytówek. Następnym krokiem, jaki powinniśmy uczynić jest znalezienie odpowiedniego biura rachunkowego, które pomoże nam co miesiąc lub też co kwartał rozliczać się z fiskusem. To w jakich odstępach czasowych będziemy dokonywać tych rozliczeń, zależeć będzie od tego, jaką formę opodatkowania wybierzemy.

Nie bójmy się zapytać księgową o szczegóły

Jeżeli nie do końca się na tym znamy, to powinniśmy poprosić o pomoc naszą księgową, która podpowie nam jaka forma opodatkowania będzie odpowiednia w przypadku prowadzonej przez nas działalności. Księgowa poprowadzi nas również bez przeszkód przez cały proces zakładania działalności. Dzięki niej będziemy wieli jakie dokładnie dokumenty musimy złożyć oraz w jakim miejscu. Pomoże nam również w wybraniu odpowiedniej klasyfikacji PKD. Z pewnością pomogą nam również pracownicy Urzędu Miejskiego oraz Skarbowego gdzie będziemy składać wszystkie niezbędne dokumenty.

Miejsce prowadzenia działalności

Najem biura czy magazynu, to kwestia indywidualna każdego przedsiębiorcy, ponieważ w przypadku osoby, która realizuje zlecenia i prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą takim biurem może być po prostu jej dom, czy mieszkanie, natomiast w przypadku osoby, która będzie zajmowała się handlem, niezbędnym będzie wynajęcie większej powierzchni do przechowywania towaru. Wszystko zależy od konkretnych szczegółów dotyczących prowadzonego biznesu. Każdy musi indywidualnie podejść do tej kwestii i najlepiej skonsultować swoją decyzję z księgową. Wynajem biura, przynajmniej na początku, może okazać się zupełnie zbędnym wydatkiem rzutującym na kondycję finansową firmy.

Jak napisać biznesplan?

Jak napisać biznesplan?Zanim otworzymy własną firmę powinniśmy na poważnie pomyśleć o odpowiednim biznesplanie. Jest on niezbędny po to, aby realnie ocenić możliwości rozwoju firmy oraz określić czy jej prowadzenie będzie w ogóle opłacalne. Pomysły, jakie mamy na początku mogą nam się wydawać genialne. Jednak weryfikacja za pomocą odpowiednio i rzetelnie napisanego biznesplanu pozwoli nam nieco ochłonąć i spojrzeć na sprawę z nieco innej perspektywy. Takie spojrzenie z dystansu może nas tak na prawdę ustrzec przed ewentualnym bankructwem, lub wskazać miejsca, w których musimy jeszcze coś dopracować.

Środki na finansowanie działalności

Każda firma aby działać musi posiadać odpowiednie środki na start. Mogą to być na przykład nasze oszczędności. Jeżeli jednak takich nie posiadamy to będziemy musieli starać się o dofinansowanie lub pożyczkę. Sprawa jest dosyć prosta jeśli jesteśmy osobami bezrobotnymi gdyż w takim przypadku możemy starać się o jednorazową bezzwrotną dotację z Urzędu Pracy. Wystarczy tylko złożyć odpowiedni wniosek do Urzędu Pracy w czasie gdy ten ogłosi nabór. Jeśli wniosek będzie wypełniony poprawnie i spełnimy wszystkie niezbędne warunki to najpewniej otrzymamy taką dotację. W innym przypadku możemy starać się o linię kredytową w banku, lub kredyt na rozpoczęcie działalności. Jeśli jednak nie mamy odpowiedniego zabezpieczenia to pozyskanie środków z banku może okazać się niemożliwe.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here